tisdag 24 juli 2012

Ta-da!

Det här är ett experiment. Jag har ambitionen att skriva om både stort och smått. Jag har märkt att där jag någorlunda lyckats med någon slags kontinuerlighet i skrivandet är i min blogg Individen och massan. Så jag tar det konceptet och använder till mitt projekt om känslor.

Det känns lite läskigt och utlämnande (ingen riktig känsla, men ändå) att föra ut min "anteckningsbok" i offentligheten och jag vet inte var det hela kommer att landa. Kanske någon snor min idé, skriver en bok och åker land och rike runt och håvar in miljonerna medan jag sitter kvar i Hökarängen med en blogg som ingen läser. Men om det är vad som får mig att skriva så tar jag risken.

Mitt projekt om känslor handlar om en dröm att skapa en föreställning på ett par timmar som handlar om just känslor. Jag tänker mig att jag står inför fem personer i lokalen i mitt kollektivhus eller 16 000 i Globen. En röd tråd genom föreställningen skulle kunna vara min personliga historia och mina tankar om känslor med inslag från forskning, kultur, vår mänskliga natur, omvärderande parsamtalNonviolent Communication och andra referenser.

Med denna blogg hoppas jag få inspiration att skriva och utforska ämnet känslor. Jag skulle också älska att om du som läser får några idéer eller uppslag eller känner till någon bok eller dokumentär eller vad som helst i frågan, delar det med mig. Jag lovar att du blir uppskriven på gästlistan till Globen om ditt tips kommer till användning.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar